معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه این استان خبر داد و گفت : سوگواره یاس نبوی در 35 بقعه متبرکه استان زنجان در حال اجراست.
 
به گزارش راسخون، حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده لو ، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اظهار کرد: اجرای طرح سوگواره یاس نبوی از روز دهم فروردین ماه در امامزادگان استان آغاز شده و تا شش روز اجرای این طرح ادامه پیدا خواهد کرد.
 
وی با اشاره به اینکه امسال طرح سوگواره یاس نبوی در 35 بقعه متبرکه استان اجرایی شده است، بیان کرد: در قالب این طرح برنامه‌های مختلفی در جوار امامزادگان استان اجرایی می شود.
 
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به توزیع بخش‌های از خطبه فدکیه در بین مردم استان اضافه کرد: از موضوعات این خطبه مسابقه‌ای برگزار خواهد شد که به برندگان این مسابقه جوایز نفیسی از جمله سفر حج و کربلای معلی اهدا خواهد شد.
 
وی به برپایی خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان نیز اشاره داشت و گفت: در این خیمه‌ها روحانیون برای ارائه مشاوره و راهنمایی‌های لازم مستقر هستند.
 
خدابنده‌لو با اشاره به برپایی شش غرفه در قالب خیمه معرفت اضافه کرد: علاوه بر برنامه‌های اعلام شده در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در شهرستان‌ها نیز مراسم عزاداری برگزار خواهد شد.
 
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین به برگزاری مراسم عزاداری در قالب دسته‌جات اشاره کرد و افزود: این برنامه نیز هم در مرکز استان و هم در شهرستان‌ها اجرایی خواهد شد.
/2759/